Monday 6 July 2009

25 Jun 2009

bismillah...

tadi malam saya buka envelop yang mengandungi LA saya. Sengaja saya tidak membukanya sewaktu menerima kerana tidak mahu kerja2 saya terganggu berakibat dari isikandungan LA tersebut.

seperti diduga, ada perkara2 yang saya tidak bersetuju.

apa ni boss?! masa interview janji lain, ni dah banyak sangat saya bertolak ansur ni... janganlah main2 dengan saya...

saya terima gaji yang lebih rendah ..dan saya terima jawatan saya kena downgrade.. tarapa boss.. saya tada kisah.. sebab saya belum pernah kerja di resort, jadi tarak tau apa2 pasal pengurusan resort pun.. tarak pa.. tapi, cakap biar serupa bikinlah boss... jangan main2.. jangan putarbelit...

saya rasa sangat terhina, susahlah itu macam.. hehehehe..

*****************************************************************
sepanjang satu jam perjalanan ke resort, saya terlalu emosi. selawat dan istighfar yang dapat mengurang tekanan dan menenangkan jiwa ketika ini.

tapi, airmata tetap mengalir deras.

saya punya prinsip. sukar untuk melanggar prinsip sendiri.

tiba di resort, saya cuba bertenang, cuba tersenyum dan buat lawak bodoh, saya beritahu pembantu saya mood saya tidak baik.
selang beberapa minit, tercegat seorang lelaki separuh abad di depan saya.
berdiri sambil memandang saya dengan wajah gusar dan takut2..
dia beri salam dengan takut2... dan hulur tangan..
maaf, saya ada wudhuk.. encik ni siapa? nak jumpa saya ke?
oh.. maaf.. saya en.A1. bahagian team building.. iya, nak jumpa puan..
.........................
oooo.... begitu..!! nak duit ya... lar... ok la.. bukan banyak pun... minta ina uruskan saja.. ambil duit hari jumaat petang, jadi mudah en.A1 uruskan budak2 teambuilding sabtu ni. tak kelam kabut dan bagi diaorang semangat untuk buat kerja dengan senang hati sebab kita dah siap duit untuk bayar upah mereka...

soal orang dulu susah nak release duit, tak apalah.. hal gitu bukan cara saya.

saya nak mudah kerja.. kerja saya, kerja tuan. tak perlu nak follow up banyak kali, menyusahkan semua pihak. yang penting, perkara yang boleh dimudahkan, kita mudahkan. bila saya dah mudahkan urusan tuan dengan saya, harap urusan saya dengan tuan juga akan mudah.. sama2 tolong menolong... boleh kan?!

lagi....
ada proposal?! menarik ... betul! belum ada di pantai barat lagi buat begini..

tapi, bos tak setuju? oooh.... tak apa, saya akan tolong buat kertas kerja lengkap. bila buat proposal, tak boleh bagi anggaran kos saja, kena ada anggaran keuntungan dan anggaran pulangan modal juga. juga cara bagaimana proposal itu berpotensi tingkatkan income syarikat. baru boss boleh buat keputusan.. contohnya, kita boleh buat public survey.

kena kerja lebih sikitlah.. nak bagi dia yakin dengan proposal yang dijangka menguntungkan resort.. insyaALLAH... kita boleh usahakan sama-sama...

sejujurnya, saya sangat suka orang yang banyak idea menarik yang praktikal.


tak lama, resort manager datang panggil saya masuk bilik.

bersambung...

No comments:

Post a Comment